پرش به محتوا

معرف انواع صفحه کابینت

معرفی انواع صفحه های کابینتی

سنگ گرانیت

این سنگ گونه ای سنگ آذرین درونی می باشد و به همین دلیل است که بافت آن دارای دانه های متوسط تا درشت می باشد. سنگ گرانیت از سنگین ترین سنگ ها می باشد و یکی از دلایلی که از آن به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می گردد این موضوع می باشد. از سنگ گرانیت در آزمایشکاه ها استفاده شده است چراکه این سنگ در مقابل خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد.
شکل ظاهری سنگ گرانیت
شکل گرفتن این سنگ از سرد شدن توده های مذاب می باشد و به گونه ای می توان آن را سمبل سختی، مقاومت و دوام دانست. این سنگ در رنگ های سفید، خاکستری، سبز، مشکی و قرمز دیده می شود. لازم به ذکر است که گرانیتها نسبت به سنگ های آهکی سخت تر اما یکنواخت تر می باشند.
مزایای سنگ گرانیت
همانطور که قبلا نیز بیان نمودیم این سنگ سنبل سختی و مقاومت می باشد و نسبت به سنگ های آهکی نیز سخت تر و یکنواخت تر می باشد. این سنگ به راحتی خش بر نمی دارد و در مقابل حرارت نیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. گرانیت را       می توان یکی از بهترین انتخاب ها جهت سنگفرش بیرونی مکان هایی که در معرض عبور و مرور زیاد می باشند دانست. همچنین    می توان از آن در نمای بیرونی و سنگفرش داخل ساختمان و پله ها نیز استفاده نمود.سنگ گرانیت دارای دو نوع طبیعی و رنگ شده می باشد که از انواع آن می توان به سنگ هایی با نام هلویی، نخودی و قرمز رنگ شده، بلک گالکسی، شانسی بلک، کارمن رد، بالتیک براون، میل رد،جوپارنا،مولتی کالر ولگابو،بیراسر قهوه ای، بیراسر سرسبز،سن پارادیسو، تن براون،سیلور پرل و غیره اشاره نمود.
از دیگر مزایای این سنگ می توان به مقاومت آن در برابر نفوذ آب و اثر ضربه اشاره نمود که این خود موجب شده تا این سنگ مورد کاربرد در محیط های صنعتی باشد. ظاهر گرانیت متشکل از کارهای انجام شده بر روی سطح نهایی آن است که ممکن است چکشی،کلنگی،تشیه ای و یا صیقلی باشد.البته این نکته نیز لازم به ذکر می باشد که حالت صیقلی بهترین نمای این سنگ می باشد که زیبایی رنگ و انعکاس کریستالی های آن را نمایش می دهد. پیشنهاد ما به شما استفاده از گرانیت صیقلی و سوخته در ساختمان کنار هم می باشد چراکه به علت تضاد، زیبایی جالبی را پدید می آورند.
معایب سنگ گرانیت
مبلغ بالای این سنگ از مزایای آن است چرا که هزینه استخراج، برش و صیقل آن بسیار گران می باشد. از دیگر معایب سنگ گرانیت می توان به ممنوعیت استفاده از آن در بیمارستان ها اشاره نمود. این سنگ خاصیت رادیواکتیو دارد که طبق تحقیقات اخیر با قرار گرفتن این سنگ در محیط های دارای تشعشعات x، گاما، میدان های مغناطیسی قوی، مواد شیمیایی قوی این سنگ از خود امواج رادیو اکتیو ساتع می نماید و این سنگ ها در این زمینه بسیار خطرناک می باشند.
گرانیت
گرانیت

 کوارتز

۹۳%  صفحات Quartz  را سیلیس تشکیل داده است.این ماده یکی از سخت ترین و مقاوم ترین مواد طبیعی است که درجه سختی آن ( Mohs 7 ) می باشد ( درج سختی الماس Mohs 9 ).سیلیس به صورت پودر میکرونیزه دانه بندی های ریز و نوعی رزین مخصوص طی فرآیند تولید تبدیل به سنگی یکپارچه می گردد. بدین ترتیب با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته  , خواص سیلیس به محصول منتقل شده و موجب می گردد این سنگ در برابر خراش سائیدگی و ضربه مقاومت بالایی داشته باشد.به دلیل عدم وجود خلل و فرج در محصول , امکان رشد و تکثیر باکتری و میکروب مخصوصا در مکان های مرطوب وجود ندارد و از اینرو صفحات  Quartz را آنتی باکتریال می نامند.از دیگر مشخصه های سنگ مهندسی می توان به وزن کم و مقاومت بالای آن اشاره نمود. در صورت استفاده از ذرات شیشه ,  آئینه ,  سنگ های زینتی و صدف در سنگ های مهندسی می توان زیبایی و جذابیت خاصی به آنها داد و به سادگی در مکان های مختلف با طراحی های خاص از این نوع محصول استفاده نمود. در آزمایشات انجام شده اخیر شرکت برتون ایتالیا ( Breton Stone ) روی سنگ های مهندسی در رقابت با محصولات مشابه نشان داده شده است که  ( Quartz ) فاقد ترکیبات ارگانیک و فرار سمی نظیر  Styren و   Btex که عواملی بسیار مضر جهت تعادل زیست محیطی هستند می باشد.سطوح Quartz سطوحی ضد باکتری می باشند.بدین معنا که این سطوح نفوذ ناپذیر بوده و فاقد هر گونه خلل و فرج جهت ورود و رشد باکتری می باشند. از اینرو این سطوح در کلیه محیط هایی که اهمیت عدم وجود میکروب احساس می گردد. چون هتل ها , سالن های غذاخوری , آشپزخانه ها , سرویس های بهداشتی و مراکز تجاری پر تردد توصیه می شود. از دیگر مواردی که قطعا تعجب شما را در مورد Quartz بر می انگیزد نبود بسیاری از محدودیت های رایج در محصولات ساختمانی است. چرا که این محصول , محصولی تمام سفارشی است که بنابر علایق , نحوه طراحی و نوع کاربری که شما از محصول انتظار دارید توسط پیشرفته ترین خطوط مکانیزه و مشاوره متخصصین با تجربه تولید می گردد.
کاربرد صفحات کوارتز  : •    صفحات کابینت آشپزخانه •    روشویی هتل ها•    مبلمان اداری •    سرویس بهداشتی و حمام •    میزهای آزمایشگاهی
سختی کوارتز:
کانترتاپ آشپزخانه در حقیقت میزکار خانم های خانه است از اینرو مقاومت به خراش از جمله مهم ترین مواردی است که می بایست در طراحی یک آشپزخانه مدرن مد نظر قرار گیرد.شما به سادگی می توانید از چاقو جهت برش بر روی این سطوح استفاده نمائید.وجود ۹۳% کوارتز در صفحات ساخت ما منجر به این گشته است که این صفحات نسبت به خراش مقاومت بالایی از خود نشان دهند.
ویژگی های صفحات کوارتز :
۱- تنوع رنگ و زیبایی ظاهری     ۲- ثبات رنگ
۳-دوام بسیار بالا    ۴- مقاوم در برابر ترک خوردگی و شکستن۶-ضد خط و خش
۵-مقاوم در برابر نفوذ لکه ، باکتری ، قارچ و رطوبت   ۶-مقاومت در برابر آتش سوزی
۷-عمر مفید طولانی بدون نیاز به پولیش مجدد    ۸-عدم جرم گیری و نظافت آسان
۹-تنوع رنگ و زیبایی ظاهری
پیشنهاد: مشاهده پروژه به اتمام رسیده با صفحه کوارتز در صفحه کابینت کلیاف
کوارتز
کوارتز

لمینت

متریال لمینیت برای اپن و صفحات کابینت آشپزخانه ها و روشویی ها بسیار محبوب هستند چراکه آنها مقرون به صرفه بوده و طیف وسیعی از رنگ ها و الگوها را شامل می شوند. اینها اغلب به عنوان ورقه های پلاستیکی نامیده می شوند، زیرا سطوح پلاستیک هستند. ورقه های پلاستیکی سخت و نسبتا با دوام است. صفحه کابینت لمینتی آشپزخانه و حمام در انواع گسترده ای از رنگ ها و الگوهای مختلف در دسترس هستند.
مزایا و معایب صفحات کابینتی لمینتی
صفحات کابینت لمینتی یکی از ارزانترین انواع صفحات ضد آب هستند که با قیمت بسیار پایین تر از گرانیت، کوارتز، کاشی و غیره هستند. هزینه ها $ ۲۰- $ ۵۰ در هر فوت مربع است. ورقه ها لمینتی در صد ها طرح و رنگ وجود دارند و شما می توانید انتخاب وسیع تری داشته باشید. برای پاکسازی، هیچ چیز ساده تر از صفحات لمینیت وجود ندارد. سطح جامد آنها بدون منافذ است، بنابراین با یک دستمال یا اسفنج  به راحتی تمیز می شود. ودر مقابل اپن و صفحات کابینتی لمینتی به راحتی خراشیده می شوند، بنابراین بهتر است هر گونه برش در آشپزخانه بر روی تخته برش انجام شود. این صفحات در برابر گرما و حرارت مقاوم نیستند و نباید ظروف داغ را بر روی آنها قرار دهید. اگر سطح اپن لمینیتی خراشیده، سوزانده یا تراشیده شده است، تعمیر بسیار سخت است. اگر چه که بسیاری از رنگ ها و الگوهای لمینیت بسیار جذاب هستند، برخی افراد ممکن است هنوز زیبایی طبیعی را بیشتر دوست داشته باشتد.
لمینت

چوب طبیعی

صفحات روی کابینت چوبی انتخابی ماندگار برای آشپزخانه هستند. چوب تخته گوشتی برای آماده سازی و خرد کردن مواد غذائی عالی است.
به صفحات رویه کابینت ، کانتر آشپزخانه یا حتی صفحات رویه میز های ناهارخوری و میز بار اصطلاحا تاپس گفته می شود .
تاپس میتواند از جنس چوب اختیار شود .
تاپس چوبی باعث زیبایی و گرمی دکوراسیون آشپزخانه میشود . همچنین انرژی مثبت چوب باعث نشاط حاضرین شده بنحوی که مهمان و میزبان با نشستن در پشت میز آشپزخانه احساس آرامش پیدا میکنند .
چوبهای راش و بلوط برای تولید این صفحات بسیار مناسب هستند ، زیرا از استحکام کافی و نقش زیبا برخوردارند .
لازمه استفاده از اینگونه صفحات چوبی در محیط مرطوب آشپزخانه آنست که تحت شرایط ویژه ای عمل آوری شوند تا مقاومت کافی نسبت به جذب و دفع رطوبت پیدا نمایند . زیرا چوب بطور طبیعی با قرار گرفتن در محل مرطوب دچار کپک زدگی ، دفرمگی و پوسیدگی میشود .
یکی از مؤثرترین فرآیندها برای مقاوم سازی چوب به رطوبت ، انجام عملیات حرارتی ویژه روی چوب است . تمامی تاپس های چوبی که در این تصاویر ملاحظه میکنید مورد عملیات حرارتی خاص قرار گرفته اند . با انجام این عملیات آوندهای چوب بسته شده و قدرت جذب و دفع رطوبت از چوب گرفته میشود .
چوب طبیعی

مرمر

سنگ مرمر به دلیل داشتن ظاهری زیبا و طبیعی بسیار پر طرفدار است، البته بیشتر از این سنگ برای دکور و نماهای خاص استفاده می شود. یکی از مهم ترین معایب این سنگ زیبا ضعف آن در برابر ضربه‌ها و خراش‌های چاقو و ساطور آشپزخانه است، بنابراین برای آشپزخانه ی کثیف یا مطبخ چندان مناسب نیست، اما می توان از آن برای کانتر آشپزخانه دوم که پخت و پز در آن انجام نمی گیرد استفاده کرد. سطح سفید و صیقلی سنگ مرمر روی صفحه ی کابینت باعث ایجاد احساس طراوت و پاکی در آشپزخانه می‌شود. مرمرها سنگ‌های خنکی هستند که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت بالایی ندارند. سنگ مرمر بهترین گزینه برای آشپزخانه هایی با کابینت کلاسیک است.
مرمر

کورین

کورین  یا سطح سخت  نام معمولی است که به نوع خاصی از سنگ مصنوعی شهرت دارد و بیشــتر روی سطح از آن اســتفاده می شود. مواد  اصلی و تشکیل دهنده ی آن اکریلیک پلیمر ، آلومینیوم تری هیدرات  (دارای سه تا مولکول آب) ، رنگ دانه های افزودنی و سنگ معدن بوکسیت است. کاربرد اصلی کورین، استفاده در سطوح است اما کاربرد هایی دیگری نیز  برای این متریال تعریف شده است. کورین به عنوان ترموستینگ پلاستیک(گرما سخت) شناخته شده است اما می توان در دمای ۱۴۹ درجه سانتیگراد به عنوان ترمو فرمد نیز ظاهر شود . در این حالت کورین را نسبت به میزان ضخامتی که دارد های  می توان تا شــعاع   ۲۵ میلی متر خم کرد و فرم منحصر به فردی را به وجود آورد. این خاصیت از ویژگــی های متمایز کورین  ۱۳۰ رنگ با بافت های متنوع نیز  محسوب  می شود. این ماده بیش از ۳۰ سال است که به عنوان ماده جایگزین به جای سنگ و چوب در کشورهای پیشرفته صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. سطح کورین همچنین از رشد و نمو قارچ، باکتری و کپک جلوگیری می کند به همین دلیل به عنوان کانتر در آشپزخانه(ساخت اتاقک دوش ، سینک ظرفشویی  ، روشویی،  قاب آئینه و …)، آزمایشگاه ها، مراکز درمانی، صنایع غذایی، امور بهداشتی و …. استفاده می شود. کورین را با مواد ضد عفونی کننده های معمولی آب و صابون می توان به راحتی پاک کرد، احتیاج به درزگیری سالیانه ندارد و اگر زمانی ورقه های کورین دچار آسیب دیدگی یا شکسته شود،  می توان آن را دوباره ترمیم کرد و به روز اول درآورد. کورین در کل ماده ی بسیار مقاومی است و در حدود ۲۰ الی ۲۵ سال عمر می کند به همین خاطر می توان از آن­ها در اماکن تجاری که در معرض استهلاک ناشی از استفاده عمومی هستند استفاده نمود.
 غیر متخلخل ، مقاوم در  برابر لکه، ضد جرم، تحمل وزن ۵۰۰ کیلوگرم بر مترمربع، بدون درز، تعمیرپذیری ، تجدیدپذیری ، غیر قابل اشتعال،  مقاومت در برابر حرارت، ، دوام بالا، آنتی باکتریال ، ضد جرم گرفتگی ناشی از مواد آرایشی، مقاوم در برابر اکثر اسیدهای آزمایشگاهی  و  شستشوی آسان و راحت می باشد این ویژگی ها باعث شده تا امروزه به صورت فراگیر مورد استفاده قرار بگیرد .صفحات سطوح یکپارچه در ضخامت‌های ۶ ،۷،۱۲،۱۹ میلیمتری و در سایزهای ۳۶۸mm×۷۶۰mm و همچنین ۲۵۸mm×۷۶۰mm موجود می‌باشند.
مزایای استفاده از کورین :
۱.      تولید یکپارچه و بدون درز که یک محصول کاملاً  بهداشتی وسالم را به وجود می آورد.
۲.      مقاوم در برابر ضربه و فشار شدید
۳.      مقاوم در برابر محیط های اسیدی و قلیایی
۴.      مقاوم دربرابر حرارت و دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد
۵.      قابلیت ترمیم و تعمیر دائمی
۶.       قابلیت طراحی و استفاده در هر قسمت و طرحی به صورت یکپارچه
۷.      قابلیت طراحی لبه های مختلف (ابزار پذیری)
۸.      سازگار با محیط  
۹.      دارای طول عمر زیاد
۱۰.  قابلیت بریده شدن، سوراخ کردن و خم کردن
۱۱.  مقاوم در برابر اسیدها و مواد شیمیایی
۱۲.  پولیش پذیری و قابلیت پرداخت بسیار عالی
۱۳.  به دلیل عدم تخلخل و نفوذ ناپذیری به راحتی تمیز می شود و لکه به درون آن نفوذ نمی کند.
۱۴.  کانترپذیری و سهولت در نگهداری و نظافت 
                          معایب استفاده از کورین:
 این  متریال خش بر می دارد ولی قابل ترمیم می باشد.
پیشنهاد: مشاهده پروژه به اتمام رسیده با صفحه کورین سامسونگ در صفحه  کابینت هایگلاس ترک
کورین
کورین

استیل

صفحه کابینت استیل یکی از انواع متریال ها برای اپن و صفحه کابینت آشپزخانه به شمار می رود. اگر چه در سال های اخیر لوازم آشپزخانه از جنس استیل ضد زنگ نشان داده شده است، اما این مهم به طور صد درصد شامل صفحات کابینت آشپزخانه استیل نمی شود. با این وجود بعضی از طراحان از آن به عنوان صفحه کابینت آشپزخانه استفاده می کنند.
مزایا و معایب صفحه کابینت استیل
اپن و صفحه کابینت آشپزخانه استیل در برابر حرارت و گرما مقاوم است. صفحات استیل به طور کامل با هر نوع مشخصاتی قابل تنظیم می باشند و می تواند بدون درز نصب می شوند. سطح بهداشتی آن غیر متخلخل و به آسانی تمیزمی شوند. از طرف دیگر، البته این واقعیت است که هر گونه اثر انگشت، اسمیر و همچنین خراش براحتی بر روی صفحه کابینت استیل قابل رویت می باشد.